Pomagamy właścicielom firm, zarządom i dyrektorom produkcji eliminować marnotrawstwo i podnosić wydajność procesów, by zarabiać i oszczędzać pieniądze.
Problem słowami klienta
,,Robimy jak umiemy, ale nie jest to usystematyzowane, a więc nie bardzo wiemy co i jak poprawiać. Proces nie jest spisany. "
Nasza odpowiedź
By skutecznie coś poprawić to muszą być wdrożone powtarzalne procesy i standaryzacja. Przez 20 lat przyglądaliśmy się i wdrażaliśmy zmiany w procesy w ponad 1000 firm - od zatrudniających kilka osoób do firm notowanych na GPW.
Problem słowami klienta
,,Koszty rosną, a marże spadają."
Nasza odpowiedź
W większości przypadków można ograniczyć koszty o około 20%, choć w wielu przypadkach udało się je obniżyć o 50%.
Problem słowami klienta
,,Zawsze jest coś do poprawy, ale my albo nie widzimy tych szans albo brakuje nam zasobów, żeby się za to skutecznie zabrać."
Nasza odpowiedź
Będąc w organizacji nie zawsze można dostrzec potencjał do usprawnień ze względu na brak doświadczenia z innych firm. Rolą zewnętrznego konsultanta jest spojrzenie na procesy z zupełnie innej perspektywy. My jesteśmy kilka razy w miesiącu w różnych firmach, gdzie zajmujemy się doskonaleniem procesów. Mamy wieloletnie doświadczenie w optymalizacji procesów, które generują realne korzyści. Opiszemy procesy w Twojej firmie i zaproponujemy zmiany, które wygenerują oszczędności lub pozwolą ci zarobić więcej.
Problem słowami klienta
,,Rynek chce moich produktów, ale nie jestem w stanie dostarczyć go w takim tempie."
Nasza odpowiedźPoprzez odpowiednie ułożenie przepływu i poprawę organizacji produkcji można skrócić czas realizacji zleceń nawet do 90%. Jesteśmy w tym skuteczni i mamy na to dowody.
Problem słowami klienta
,,Część ludzi jest niezaangażowana. Chcę poprawić motywację i zaangażowanie pracowników."
Nasza odpowiedź
Zmiana w motywacji Twojej załogi może być wprowadzana zewnętrznymi metodami, ale one muszą wpłynąć na trwałą zmianę w motywacji wewnętrznej pracownika. Pracujemy w nurcie porozumienia, bez przemocy - wypracowujemy rozwiązania z ludźmi, nie narzucając zmian dyrektywnie. To sprawia, że Twoi pracownicy czują, że te zmiany są ich, a to z kolei sprawia że wprowadzane rozwiązania będą trwałe.
Problem słowami klienta
,,Chcę automatyzować firmę właściwie wszędzie tam, gdzie jest to możliwe."
Nasza odpowiedź
Wiemy, jak podejść do procesu automatyzacji - co zrobić najpierw, które obszary zcyfryzować, jak zaplanować koszty przedsiębiorcy.
Problem słowami klienta
,,Chcę poprawić komunikacje w firmie."
Nasza odpowiedź
Komunikacja to jest bardzo szeroki temat, ale warto skupić się na poprawie przepływu informacji między działami, które są odpowiedzialne za realizację produkcji na czas. Można to zrobić poprzez wprowadzenie standardów komunikacji, spotkań statusowych i odpraw, a także schematów decyzyjnych, matrycy RASCI i innych skutecznych narzędzi i metod.
Problem słowami klienta
,,Z wielu powodów produkty schodzą z produkcji w różnej jakości, nie zawsze takiej jakiej oczekujemy. To z kolei powoduje problemy"
Nasza odpowiedź
Jest bardzo wiele metod i narzędzie do poprawy i utrzymania jakości produktów takie jak FMEA, statystyczna kontrola procesu, PDCA, Poka-Yoke, itp. My wiemy, że najlepszą metodą wypróbowaną na wielu procesach produkcyjnych jest nasza autorska metoda Zegara Rozwiązywania Problemów, czyli 12 kroków, które uczą systemowo podejść do rozwiązania problemów tak, by one nie powracały.
Właściciele małych i średnich firm często obawiają się wysokich kosztów lub braku dopasowania do ich skali. Nasze usługi są konkurencyjne cenowo i dostosowane do potrzeb MŚP. Dzięki filozofii Lean zredukowaliśmy koszty operacyjne, eliminując zbędne wydatki. Płacisz tylko za to, czego naprawdę potrzebujesz.
Naszą współpracę zaczynamy od warsztatu zerowego, który zależnie od czasu trwania kosztuje 6 tys. netto (1 dzień) lub 11 tys. netto (2 dni). Następnie stała współpraca na zasadzie abonamentu od 3750 zł netto za dzień, bez dodatkowych kosztów. Oferujemy także możliwość pracy do 100% success fee, gdzie płacisz tylko za osiągnięte cele.
Bezpłatna rozmowa trwająca 30 - 45 minut online, podczas której porozmawiamy o tym, z jakimi problemami i wyzwaniami się mierzysz. Na spotkaniu wyznaczymy główne cele, z którymi chcemy pracować.
Podczas warsztatu pracujemy razem z zespołem i zarządem, by zmapować to, co się dzieje obecnie w firmie i wyznaczyć kierunki pracy oraz harmonogram wdrażania zmian. Efektem warsztatu jest dokument, w którym zawarte są rekomendacje zmian wraz z ramowym harmonogramem prac.
Zakres czasowy współpracy długoterminowej jest wyznaczony na początku współpracy, zaraz po Warsztacie Zerowym. Zazwyczaj nasza pierwsza interwencja trwa około 6 miesięcy. Często jednak nasi klienci dostrzegają wartość i potrzebę współpracy nad kolejnymi celami. Jeśli chodzi o koszty, to jest to zwykle abonament, od 3750 za dzień netto bez dodatkowych kosztów lub nawet do 100% success fee, gdzie płacisz jedynie za efekty.
Czy wdrożenie lean przyniesie Ci oczekiwane korzyści? Jeśli oczekujesz transformacji kultury organizacyjnej w kierunku świadomego, poszukującego usprawnień zespołu i masz na to kilka lat, to zapewne będziesz zadowolony. W innym wypadku poszukaj innej drogi.
Każdy proces, bez względu na branżę czy specyfikę, ma w sobie jeszcze większy potencjał. Większość usprawnień, które wspólnie z klientami prowadziliśmy do tej pory, zakończyło się poprawą i oszczędnościami. Dlatego, że zawsze dobieraliśmy odpowiednią metodę, zależnie od postawionego celu. Lean to ludzie, a nie każdy menedżer jest gotowy na to, by ludziom było lepiej. Stosuje więc inne, bardziej skuteczne dla niego podejście.
– mówią niektórzy. Mają rację tylko wtedy, gdy naprawdę koncentrują się na całej organizacji. Cele firm są różne: skrócenie czasu przezbrojeń maszyn, skrócenie lead time’u, wdrożenie standardów na stanowiskach pracy, rozwiązanie konkretnych problemów, czy redukcja czasu wytwarzania i realizacji zamówień. Oczekiwania są zwykle podobne: usprawnienie ma być zyskowne, generować oszczędności i rozwijać firmę. Jaki jest twój cel?
Rozsądne zarządzanie wymaga szerokiego spojrzenia. Nie możemy przywiązywać się do metod, jak na przykład podczas wdrożenia lean. Naszą koncepcję nazywamy Good Sense Management (Rozsądne zarządzanie), ponieważ jej najważniejszą cechą jest rozsądne usprawnianie. To pięć kroków, dzięki którym Twoja organizacja zawsze będzie tak sprawna, jak tego oczekuje Twój klient.
Na początku musisz wiedzieć, dokąd zmierzasz. Nasze podejście jest bardzo proste – zaczynamy od określenia wartości. Przy zastosowaniu znanych od lat narzędzi, definiujemy, gdzie klient postrzega wartość. Tam, gdzie jej nie ma, jest marnotrawstwo. Wspólnie określamy cel, planujemy strategię i przygotowujemy zespół. Określamy wskaźniki, które pozwolą nam mierzyć postępy.
Przyglądamy się wszystkim działaniom. Rysujemy mapy, identyfikujemy wąskie gardła, weryfikujemy umiejętności i kompetencje. Zwracamy uwagę na komunikację i konflikty w organizacjach. Im większe firmy, tym więcej niebezpieczeństw. Przyglądamy się kosztom i czasom w kontekście wartości oferowanej klientom. Identyfikujemy marnotrawstwo i mocne strony. Święte krowy i słonie.
Pozbywamy się marnotrawstwa, korzystając z odpowiednich metod. Niektóre z nich przypominają „wdrożenia lean” opisywane w internecie. To zasługa doskonale opisanych narzędzi. Usprawnienie jednego obszaru często generuje problemy w innym. Dlatego działając lokalnie, myślimy o całym systemie. Dotykamy tych obszarów, które dadzą największy efekt i nie boimy się „świętych krów” organizacji.
Procesy i działania, za które klient chętnie płaci to słonie, które trzeba pielęgnować. Te inteligentne zwierzęta zasługują na opiekę, dokładnie tak jak wartościowe procesy. Standaryzacja, wzmacnianie, docenianie i monitorowanie to dobre praktyki, dzięki którym organizacja wzrasta. Efekt jest widoczny w postaci wyniku całego systemu. Zadbanie o mocne strony to podstawa skutecznej organizacji.
Przekaż kontakt do siebie w tym formularzu. Następnie umówimy się na bezpłatną konsultację, która trwa około 30 minut. Podczas niej omówimy problemy i wyzwania, z jakimi się mierzysz. Wyznaczymy główne cele, z którymi możemy pomóc. Po rozmowie przedstawimy plan Warsztatu, który jest początkiem naszej współpracy.
Jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz korzystać z formularza, możesz odezwać się do nas bezpośrednio. Zadzwoń lub napisz, by umówić bezpłatną konsultację.